Facebook is nog steeds relevant!
Facebook is nog niet afgeschreven!
Is Facebook passé? Nee! Voor welke doelstellingen en doelgroepen is Facebook dan wel nog relevant? Welke posts hebben zin en welke niet? Hoe bereik je gericht mensen tussen alle promotionele content?
Inhoud
- Welke doelgroepen zitten op Facebook?
- Voor welke doelstellingen is Facebook een geschikt medium?
- Hoe doe je aan community building op Facebook?
- Hoe kan je Facebookpagina’s en -groepen optimaal inzetten om je doelgroepen te bereiken?
- Hoe zit het met advertenties op Facebook?
- Welke posts post je beter wel en welke niet?
- Welke content werkt goed op Facebook?
- Hoe zie je het succes van je inspanningen via de statistieken van Meta?
Doelstellingen
- Je weet welke groepen je kan bereiken via Facebook.
- Je kan de juiste content op de juiste plek en het juiste moment delen.
- Je kent de basisprincipes om je Facebook community springlevend te houden.
Doelgroep
Je bent verantwoordelijk voor (of nauw betrokken bij) de sociale media en/of online communicatie van een socialprofit- of overheidsorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen …). Je hebt beperkte of geen ervaring met het gebruik van Facebook voor professionele doeleinden.
Formule
Online opleiding: 2 uur training + 1 uur tijd voor specifieke vragen over eigen cases
Datum in afwachting
Deze opleiding wordt momenteel niet ingericht in open aanbod. Je kan ze wel aanvragen in company of op maat van jouw organisatie. Contacteer ons voor een voorstel op maat.
- Trainer: Delphine van Belleghem
Urenschema
- 14 uur - 17 uur
- Online training
- 2 uur les + 1 uur tijd voor eigen vragen en cases