Contentplanning: training en learning community
Een haalbaar contentplan opstellen voor jouw organisatie?
Hoe bouw je een contentplan op? En hoe zorg je ervoor dat het haalbaar blijft voor je team maar toch een impact heeft op je doelgroepen? Je leert het in deze opleiding.
Inhoud
- Waarom is een sterke contentplanning belangrijk?
- Hoe ondersteunt een contentplan jouw communicatiestrategie?
- Wat zet je in je contentplan en wat niet?
- Hoe bepaal je de contentlijnen in je plan?
- Hoe hou je een contentplanning overzichtelijk?
- Hoe stem je je contentplan af op de agenda’s van je team?
Doelstellingen
- Je kent de opportuniteiten van een overzichtelijk contentplan.
- Je kan zelf een haalbaar en overzichtelijk contentplan in elkaar steken.
- Je kan het vooropgestelde contentplan uitvoeren of bijsturen.
Doelgroep
- Je bent verantwoordelijk voor (of nauw betrokken bij) de communicatie van een social profit- of overheidsorganisatie (cultuur, sport, jeugd, zorg, toerisme, onderwijs, ngo’s, politieke partijen,….) of een zorg- en welzijnsorganisatie.
- Je hebt geen of beperkte ervaring met uitbouw van een contentplan en wil meer inzicht krijgen in deze trend.
Formule
Deze opleiding bestaat uit 2 sessies:
- Sessie 1: intensieve training (inzicht in basisprincipes, hulpmiddelen en tools, tips & tricks, …)
- Sessie 2: learning community (bouw je eigen contentplan en versterk je project dankzij de kritische feedback van je collega-deelnemers en de coaches)
Datum in afwachting
Deze opleiding wordt momenteel niet ingericht in open aanbod. Je kan ze wel aanvragen in company of op maat van jouw organisatie. Contacteer ons voor een voorstel op maat.
- Trainer: Kristine De Smet
Urenschema
- 9.30 uur - 12.30 uur
- Intensieve training
- Basisprincipes, hulpmiddelen, tips & tricks, …
- 14 uur - 17 uur
- Learning community
- bouw je eigen contentplan en versterk je project dankzij de kritische feedback van je collega-deelnemers en de coaches-begeleiders